info@koskivirta.fi 050 595 0139

MINDFULNESS

Mindfulness - Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR)

Mindfulness menetelmä on tieteellisesti todistettu lievittävän stressiä, ahdistusta ja masennusta. Harjoittaminen kohentaa hyvinvoinnin kokemista ja todistetusti myös vastustuskykyä. Mindfulness sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan tässä nopeatempoisessa maailmassa. Harjoitukset ovat yksinkertaisia ja ymmärrettäviä. Sitoudut tekemään monia epämuodollisia ja muodollisia harjoituksia, sekä tunnustelemaan niiden tehoa ja vaikutusta uteliaasti ja myötätuntoisesti, vaikka se saattaa tuntua aluksi teennäiseltä tai pakonomaiselta.

Jos sinulla on hankaluuksia tehdä elämäntapamuutoksia ja sitoutua niihin, tämä voi olla oivallinen mahdollisuus muutosvoiman elpymiseen. Tämä voi olla myös mahdollisuutesi ottaa elämä haltuusi, ystävystyä itsesi kanssa ja elää täydemmin tässä hetkessä. Kyseessä on itsehoito-ohjelma eikä terapia. Mahdollisuus on kokea levollisuutta kaikissa elämän hetkissä, selkiytymistä tavoitteissa, ilon lisääntymistä, ja yksinkertaisesta oivaltaa miten elää ainutkertaista elämäänsä täydesti. Jos haluat järjestää yhteisöllesi lyhyt- tai pitempikestoisen opastuksen mindfulness harjoitteisiin, niin ota yhteyttä sähköpostitse (info@koskivirta.fi) otsikolla "Mindfull". Räätälöidään teidän tarpeisiin soveltuva kokonaisuus.

Muodollinen Harjoitus - Hengitys Huomion Kohteena


  • harjoitus antaa sinulle tilaisuuden tunnustella miten voit fyysisesti, henkisesti ja tunnetasolla ja näin auttaa sinua keskittymään tähän hetkeen
  • ehkä voit ottaa harjoituksen osaksi omaa arkeasi ja käytät sitä päivän mittaan niin usein kun haluat
  • tee harjoitus mahdollisuuksien mukaan rauhallisessa ympäristössä ilman häiriötekijöitä
  • istuen , makuulla tai vaikka seisoen
  • anna harjoitteelle täysi, jakamaton huomiosi
  • aloita se selkeästi ja lopeta se selkeästi
  • Harjoite sisältää hiljaisia hetkiä, jotka ovat osa harjoittamista. Viiden minuutin harjoite sisältää lyhyempiä hiljaisia hetkiä - viidentoista minuutin harjoite sisältää pidempiä hiljaisia hetkiä.
    Harjoite voi auttaa sinua rentoutumaan; tavoite on kuitenkin olla läsnä tässä hetkessä sellaisena kuin se nyt on. Voit olla rentoutunut tai jännittynyt, hyvällä tuulella tai ärtynyt - harjoite on aina onnistunut kun olet läsnä itsellesi harjoitteen ajan.

    Huom. Harjoitetta ei tule tehdä samalla kun ajaa autoa tai tekee työtä.